Radikale Venstre Vejle

Kommunalpolitik 04. april

Torben Elsig fortsat spids for de radikale

Det bliver 51-årige Torben Elsig som står øverst på stemmesedlen for Radikale Venstre ved kommunalvalget til november. Det siddende byrådsmedlem er dermed klar til sin tredje periode i Vejle byråd. Det står klart efter partiets generalforsamling i Bygningen i aftes.
»Radikale Venstre er ikke et enkeltsagsparti, vi har politik på alle hylder med afsæt i social liberale værdier. Men vælgerne kommer til at kende os med en klar stemme i børne- og skoledebatten som Børnenes Parti i den kommende valgkamp.,« sagde Torben Elsig på generalforsamlingen.
»Nedskæringer over de seneste syv år er gået hårdt ud over daginstitutioner og skoler. Vi ser nu, at pædagoger er alene i lange perioder med en hel børnegruppe på op il 17 børn, det er for det førte uansvarligt, men det giver heller ikke mulighed for et nødvendigt, nærværende pædagogisk arbejde som støtter børnenes udvikling. Derfor skal vi have normeringen op i vuggestuer og børnehaver. Desuden er vores folkeskoler underfinansieret med i størrelsesordenen 60-100 mio. kroner. Penge der bør gå til ansættelse af flere lærere og pædagoger. Vi skal have fokus på kerneopgaven, i stedet for at smide penge i centrale puljer og sende lederne på bjergbestigningskurser i udlandet,« sagde Torben Elsig.
Foruden disse mærkesager præsenterede partiet en indsats i forhold til en grøn miljøprofil og et fokus på landsbyerne. »Vi vil give mere selvstyre tilbage til landsbyerne, for det er afgørende, at vi får udvikling i hele kommunen,« sagde Torben Elsig.

Den radikale liste til kommunalvalget ser således ud:
1. Torben Elsig
2. Ole Lynggaard Jørgensen
3. Dorte Søndermølle
4. Marianne Madsen
5. Jens Holmegaard Hansen
6. Miloud Yousfi

Bestyrelsen har mulighed for at supplere med flere kandidater frem mod valget.
Der var genvalg til bestyrelsen til formand Jens Ove Holmegaard Hansen og til de menige medlemmer Ole Lynggaard Jørgensen, Marianne Madsen og Christian Møller.
De to folketingskandidater Ole Lynggaard i Vejle Nordkredsen og Lotte Rod i Vejle Sydkredsen blev ligeledes genvalg.